Kuka on Sometar?
Yhden naisen taskukokoinen markkinointitoimisto
Sometar on vuonna 2019 perustettu sosiaalisen median toimisto, jonka tarkoituksena on auttaa pieniä ja keskisuuria Joensuulaisia yrityksiä heräämään henkiin sosiaalisessa mediassa.
Kuka olen?
"Moi! Mie oon Silja, 23-vuotias median moniosaaja. Koulutukseltani olen filosofian maisteri oppiaineesta mediakulttuuri ja viestintä, minkä lisäksi olen opiskellut markkinointia kauppatieteiden puolella. Yliopistotaustan omaavana perustan sisällöntuotannon ja koulutuksen aina tutkimukselle, vaikka luonteeltani olen kaikkea muuta kuin kuiva ja akateeminen!
Kastaessani
varpaitani työelämään, huomasin, kuinka suuria haasteita yrityksillä on
sosiaalisen median ylläpidon kanssa. Laatua ei seurata, päivittämisen
arvon tärkeyttä ei ymmärretä eikä luovuutta tai rohkeutta löydy
nimeksikään persoonallisen ja erottuvan sisällön tuottamiseen.
Niin syntyi ajatus omalle sometoimistolle, jossa voin auttaa sellaisia yrityksiä, kenen henkilöstöstä ei löydy markkinointiin erikoistuneita työntekijöitä. Koulutan, opetan, tuotan.
Ennen yrittäjän uraani olen toiminut somettajana urheiluseuroissa ja -järjestöissä, valtion organisaatioissa ja jopa kansainvälisissä tapahtumissa. Valmistuin vuonna 2018 filosofian maisteriksi Itä-Suomen yliopistosta erikoistumisalana mediakulttuuri ja viestintä, minkä lisäksi olen lukenut paljon kauppatieteitä. Akateemiset alat ja toimistotyöt eivät kuitenkaan saa minussa aikaan riemunkiljahduksia, joten päätin aloittaa yrittämisen juuri niissä hommissa, mitä rakastan!
Olen itse herkästi innostuva, joka inspiroituu vapaudesta tuottaa uutta. Olen ahkera, erittäin aikaansaava ja kanssani on helppo työskennellä. Mieleni on täynnä uusia ideoita, toteutetaanko joku niistä yhdessä?"
Silja Suomalainen, Sometar
Hoidan yrityksesi markkinointia kustannustehokkaasti ja samalla toimivasti. Rakennan kanssasi samaa brändiä ja autan kaikkien markkinointiin liittyvien asioidesi kanssa.
Suurissa markkinointitoimistoissa sinun laskusi maksavat usean ihmisen palkan, vaikka yhden yrityksen onnistunut somemarkkinointi ei usein vaadi yhtä ihmistä enempää.